Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

Ostatnie działanie założone w projekcie ASOS, to dwudniowa wycieczka w Góry Świętokrzyskie.
Wycieczką zakończył się projekt finansowany ze środków MPiPS . Wyjechaliśmy we wczesnych godzinach rannych. W pierwszym dniu zwiedziliśmy Jaskinię Raj i Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku.
W tych dniach panował nieznośny upał i z tego względu poruszanie się na otwartej przestrzeni było dość męczące. Jednak po południu wywiązała się solidna burza, po której wszyscy poczuliśmy ulgę.
Ok. godz. 17.00 udaliśmy się do miejsca zakwaterowania do miejscowości Tarczek k/ Bodzentyna, gdzie gospodarze czekali na nas ze smacznym obiadokolacją. Po zakwaterowaniu w pięknych pokoikach i krótkim odpoczynku wiele osób udało się na spacer po okolicy, a wieczorem czekała nas „mini biesiada”.
Zachwyceni gościnnością i serdecznością gospodyni prowadzącej gospodarstwo agroturystyczne, bawiliśmy się do późnych godzin nocnych. Następnego dnia w Nowej Słupi czekał na nas przewodnik.
Pierwszym zwiedzanym w tym dniu obiektem było Muzeum Starożytnego Hutnictwa Świętokrzyskiego. Następnie pieszo pokonaliśmy wzniesienie, udając się na Święty Krzyż. Tam odwiedziliśmy kościół Trójcy Świętej / obecnie Bazylika Mniejsza/ oraz Muzeum Przyrodniczo Leśne i wystawę Misjonarzy Oblatów.
Ze Świętego Krzyża podziwialiśmy panoramę Ziemi Kieleckiej i gołoborza. Ostatnim punktem wycieczki była Święta Katarzyna z zespołem klasztornym oraz źródełkiem i kapliczką św. Franciszka.
Wszyscy zadowoleni i pełni wrażeń powróciliśmy do domu w późnych godzinach wieczornych.
Duże uznanie za organizację należy się Zbyszkowi Klatce, który z wyczuciem zaplanował każdą chwilę.

DSC00332 DSC00338 DSCF4006 DSCF4009 DSCF4038DSCF4051 DSCF4055 DSCF4071 DSCF4074 DSCF4099DSCF4107 DSCF4109 DSCF4143 DSCF4144 DSCF4172