Wycieczka do Niedzicy i Szczawnicy

Zadanie dofinansowane z Programu                                                                                          Fundusz  Inicjatyw Obywatelskich 2018

Ostatnią wycieczką krajoznawczą zaplanowaną na 2019 r. w ramach realizowanych projektów była dwudniowa wycieczka w Pieniny.

W pierwszym dniu zatrzymaliśmy się w Niedzicy, gdzie zwiedziliśmy Muzeum – Zespół Zamkowy, czyli Zamek „Czorsztyn” wraz z powozownią oraz wystawę w spichlerzu.

Zamek i powozownia:

Wystawa w spichlerzu:

Kolejnym punktem programu był rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim, który trwał prawie godzinę.                                                                                                                                        Płynąc ” Halnym” obserwowaliśmy piękne krajobrazy, miejscowość Maniowy położoną nad jeziorem oraz zamki w Czorsztynie  i  w Niedzicy z różnych stron.

Po południu zakwaterowaliśmy się w Szczawnicy w pensjonacie ” Zofiówka”, zjedliśmy smaczny obiad i udaliśmy się we własnym zakresie na spacer po Szczawnicy, a wieczorem spotkaliśmy się przy ognisku.

II dzień

Po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie z przewodnikiem. Najpierw był Wąwóz Homole. Po trudnym spacerze po wyboistej ścieżce i zawsze pod górę, ale wśród uroczych skał, przyjemny odpoczynek przy chłodzących napojach i wspaniałych widokach.

Kolejnym miejscem zwiedzanym w drugim dniu wycieczki był Czerwony Klasztor na Słowacji

Na zwiedzanie Szczawnicy nie pozostało nam wiele czasu, gdyż o godz. 16.00 umówiliśmy się na obiad, żeby zdążyć przed nabożeństwem wieczornym do Dębna, gdzie czekał na nas znajomy proboszcz Tadeusz Skupień, który przed 20 laty pracował w naszej parafii jako wikariusz.

Dębno Podhalańskie i kościół z XV wieku wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO

Po świątyni oprowadza nas ks. Proboszcz Tadeusz Skupień.

Po zwiedzeniu kościółka w Dębnie jeszcze ostatnie zakupy na straganach usytuowanych na parkingu i droga powrotna do domu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.