Wycieczka na Ziemię Tarnowską

Zadanie dofinansowane ze środków                                  Ministra Kultury  i Dziedzictwa     Narodowego                             pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

30 czerwca, zgodnie z planem, odbyła się wycieczka do Tarnowa i okolic.                                Zwiedzanie rozpoczęliśmy od ” malowanej wsi” czyli Zalipia. Przejeżdżając przez wieś, mogliśmy podziwiać malowane domy, stodoły, ule, studnie, a nawet budy dla psów. Zatrzymaliśmy się przy zagrodzie Felicji Curyłowej, której zawdzięczamy to, że taka „malowana wieś” powstała.

Z zagrody Felicji Curyłowej udaliśmy się do Domu Malarek, będącego równocześnie zalipiańskim Domem Kultury. Obiekt niezwykły i wart odwiedzenia.                            Ponieważ nadal obowiązują obostrzenia związane z epidemią, obiekt ten zwiedzaliśmy          w małych grupkach  i z zastosowaniem wszystkich środków ostrożności.

W Zalipiu odwiedziliśmy także kościółek pw św. Józefa Oblubieńca, w którym także znajdujemy charakterystyczne dla Zalipia ozdoby.

Z Zalipia udaliśmy się do Dąbrowy Tarnowskiej. Tu zwiedziliśmy Centrum Spotkania Kultur w dawnej Synagodze Chasydzkiej

Obiad zjedliśmy w Dąbrowie Tarnowskiej w restauracji o wdzięcznej nazwie                           ” Lawendowa”

Ostatni etap wycieczki to Tarnów. W Tarnowie wszystkie muzea są zamknięte, dlatego odbyliśmy spacer po mieście oglądając zabytki z zewnątrz. Wszyscy uczestnicy zostali wyposażeni w słuchawki, żeby można było zachować odległość.Do Poręby Żegoty powróciliśmy o godz. 20.00. Wycieczka  bardzo udana. Uczestnicy zadowoleni, ponieważ pogoda była przyjazna, humory dopisywały, a ponadto udało się zobaczyć bardzo ciekawe miejsca.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.